Dropshipping

Dropshipping je způsob distribuce zboží, kdy provozovatel e-shopu nemusí disponovat vlastními skladovými prostory díky tomu, že výrobce nebo velkoobchod zboží odesílá přímo zákazníkovi konkrétního e-shopu.

Fungování dropshippingu

  1. Provozovatel e-shopu se dohodne s velkoobchodem nebo výrobcem, který umožňuje provozovat dropshipping.
  2. Velkoobchod zašle provozovateli XML feed. Ten si vybere zboží, importuje ho do svého e-shopu a stanoví maloobchodní cenu.
  3. Až zákazník nakoupí v e-shopu, obchodník zaplatí dodavateli velkoobchodní cenu a ten zboží odešle zákazníkovi. Na zásilce budou uvedeny údaje e-shopu, ve kterém zboží bylo zakoupené, nikoliv velkoobchodu, který ho odeslal.
  4. Provozovatel e-shopu typicky utrží marži, která je tvořena rozdílem mezi velkoobchodní a maloobchodní cenou. Zároveň se vyhne nákladům za pracovní sílu a sklad, které by musel platit, kdyby nevyužíval dropshippingu.

Protože objednávky jsou připsány internetovému obchodu, jeho provozovatel má na starosti fakturaci i reklamace.

Neplést s přeposíláním

Dropshipping je často zaměňován s přeposíláním objednávek, kdy provozovatel internetového obchodu získá pouze předem stanovenou provizi za prodané zboží. Tento model není však zdaleka tak výhodný a neposkytuje obchodníkovi dostatečnou svobodu rozhodování o svém podnikání.

Pro koho je dropshipping?

Dropshipping je ideální řešení pro menší nebo začínající internetové obchody, jejichž majitelé nedisponují skladovacími prostory nebo dostatečnou pracovní silou, která je nutné pro odesílání objednávek. Díky dropshippingu se obchodník může věnovat propagaci svého e-shopu, získávání nových zákazníků a zvyšování obratu.

Kam dál?

Objevili jste v článku nepřesnosti, nebo byste ho naopak chtěli doplnit? Napište mi!