B2C

B2C je zkratka pro Business-to-Consumer nebo také Business-to-Customer. Popisuje obchodní vztah prodejce (obchodu, firmy) a koncového zákazníka a řadíme jej do oblasti internetového podnikání, jinak řečeno také e-commerce.

Čím se vyznačuje B2C prodej?

B2C segment se orientuje na prodej koncovému zákazníkovi, které je cílem získat a udržet. B2C aplikace (softwarové řešení) jsou tedy vhodné pro maloobchodní prodej. Do B2C kategorie tedy řadíme především klasický e-shop, internetové obchody, e-obchody, webshopy, atd.

B2C a orientace na zákazníka

B2C se orientuje na koncového zákazníka (na rozdíl od B2B, kde je primární orientace na velkoobchodního partnera) a tomu jsou přizpůsobeny i samotné aplikace. B2C využívá e-shopová řešení tak, aby zákazník mohl nakoupit co nejkomfortněji.

Proto je grafická podoba u B2C aplikací velmi důležitá. Zákazník se musí v e-shopu dobře orientovat a samotná ergonomie má zákazníkovi co nejvíce usnadnit proces nákupu – od přidání zboží do košíku, po samotné dokončení objednávky. Zároveň by měla být grafika pro zákazníka zapamatovatelná a identifikovatelná.

Kam dál?

Objevili jste v článku nepřesnosti, nebo byste ho naopak chtěli doplnit? Napište mi!