Zkratka Business-to-Business označuje obchodní vztahy mezi velkoobchodními partnery. Také se využívá pro označení takového softwarového řešení, které pro velkoobchodní prodej může sloužit. Často je proto využívána v prostředí internetového obchodu, také označovaného jako e-commerce.
Zkratka B2B je zkráceninou z fráze “Business to Business”, která vyjadřuje obchodní vztah mezi dvěma a více obchodníky. Stejné označení se používá i pro aplikaci, přes kterou je takový velkoobchodní model možné realizovat.
Internetový obchod se neobejde bez obchodních vztahů mezi jednotlivými obchodníky a takřka pro každého provozovatele e-shopu je velkoobchodní oblast velmi důležitá. I proto jsou značně populární tzv. B2B aplikace, jejichž cílem je maximalizovat efektivitu. Při tvorbě takové aplikace je třeba brát v potaz specifika, kterámi se B2B segment vyznačuje. Těmi jsou například ceny, dodací lhůty, způsoby a typy doprav, fakturační adresy apod.
Na rozdíl od klasického e-shopu (B2C) jsou tyto aplikace strohé a zaměřené na efektivitu a rychlost. B2B oblast je důležitá takřka pro každého provozovatele e-shopu nebo internetového obchodu. Do B2B oblasti spadá například vztahy s velkoodběrately, velkododavately, dealery a ostatními e-obchody.
B2B systémy mohou být kombinované s B2C systémy. Takže provozovatel e-shopu, může v rámci jednoho rozhraní vyřizovat obchod se zákazníky i s obchodními partnery – obvykle za zvýhodněných podmínek.