Affiliate systém je jedním z marketignových nástrojů e-shopů či internetových firem. Jedná se o způsob propagace zboží nebo služeb prostřednictvím partnerských webů či firem (tzv. affiliate partnerů) oplátkou za podíl z prodeje (tzv. provizi).
Jedná se o způsob propagace služby nebo produktu prostřednictvím internetových stránek affiliate partnera. Provozovate provizního systému tak platí podíl za realizovanou objednávku domluvenému partnerovi, který zákazníka zprostředkoval. Mezi e-shopem, který provozuje partnerský program, a samotným partnerským webem je určitá provázanost. A to pomocí zpětného odkazu, či grafického banneru, který si partner na své internetové stránky umístí. Pokud přes tento odkaz nebo banner zákazník přejde do e-shopu a provede svou objednávku, provozovatel affiliate systému svému proviznímu partnerovi vyplatí podíl z prodeje, na kterém se předem domluvili.
Odkazy i bannery, které e-shop svému proviznímu partnerovi dá, jsou unikátní pro každého partnera, díky tomu systém bezpečně rozpozná, přes kterého provizního partnera objednávka dorazila a kterému náleží provize. Výši provize systém také vypočítá sám dle předem domluvené sazby, která je v systému uložena. Tyto podíly z provize pak převádí poskytovel affiliate programu obvykle jednou či dvakrát měsíčně svému partnerovi.
Jednoznačná možnost měření výsledku takové propagace a současně s ním i efektivita vyložených nákladů. Obchodník totiž nemusí hradit svým partnerům za propagaci dopředu, ale hradí až v momentě, kdy jsou známy výsledky, tedy když obdrží a vyřídí konkrétní objednávku.